20130406

The Final Countdown

En liten uppdatering vore kanske en fin idé.
Men jag pluggar ju mest.

Jag har sedan sist:

  • överlevt presentationen i Ekonomi
  • gått på hockeymatch där jippot runt själva hockeyn nästan var roligare än...hockeyn
  • åkt skidor igen!
  • skickat iväg min VISAansökan (nu håller jag tummarna för att mitt pass ska hitta hit igen..)
  • hamnat på (fått erfarenhet av..) akuten (någon märklig cysta/böld/annat mysigt tittade fram vid svanskotan och var tvungen att skäras bort)
  • tackat fina vänner (Jessica o Gloria!) med galet god mat på mysig restaurang för att de agerade bästa sjukhusstödet
  • personifierat The Food and Agriculture Organization och förhandlat om biologisk mångfald m.m.
  • presenterat hur man lever ett hälsosammare liv i en tältstad
  • bokat flygbiljett mellan Halifax o New York
  • haft familjen på besök ♥ (vi körde på tomma vägar och kunde räkna människor på ena handen, vackra landskap, mycket sol, god mat, fina promenader, mysiga övernattningsställen - roligt att ha er här!)
  • börjat käka malariatabletter
  • spelat lite basket
  • varit på mysig spelkväll
Nu ska jag försöka få min ekonomiuppsats att lossna så att den kan bli färdig så att jag kan börja på nästa uppsats så att jag kan bli färdig med den så att jag kan börja plugga inför tentorna och skriva en bokrecension. Yeaj.
Glad Påsk förresten.

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Kul att läsa om dina äventyr - ingen död tid precis. Hoppas att du får en fin avslutning i Kanada och massor med upplevelser i Afrika.
    Kram
    G

    SvaraRadera
  2. Hej Louise!

    Du fick aldrig höra min födelsedagssång, och jag lyckades inte träffa dig på ditt andra telefonnummer heller tyvärr, men hoppas att dagen var bra i alla fall. Jag är glad att Viktor kommer med datorn så att jag får läsa dina inlägg.

    En häftig söndag hade jag i helgen när Peter och Marie var här - mycket blev gjort! Vi satte upp tavlor, gardiner, hälsade på morfar (han är som vanligt) och en massa annat skoj.

    Lycka till med tentan på lördag!

    Stor kram från Mormor (och Viktor)

    SvaraRadera