20090624

Tänk när en hoppborg kunde få ens ansikte att lysa.

Glassförsäljerskan har glass överallt. Känns det som.
Vid Finja Beach finner ni alltså mig, hon som är privilligerad med två sommarjobb.

Där ser hon barfotavandrande farbror, drakflygare, mobilladdande cyklist, svenska-för-invandrare-grupp, barnfamiljer i massor, vackra pojkar, mopedgubben, fnittrande flickor och ett par andra velande filurer. Beslutsångest och glasskiosker kan ta i hand.

Jag trivs faktiskt ganska bra. Klottrar dikter i ett block mellan glasskoperna i solen. Dötid varvas med prövning av stresstålighet.

Dagens reportage om algblomning i kära Norra Skåne skrämde dock iväg en del besökare. Idag hade algerna dock blåst iväg och det gick att bada. Media har en förkärlek för negativt.

Jobb, jobb, jobb (13 dagar i streck...). Mer än så har jag nog inte att berätta. Eller jo, jag är irriterad på min bror. Men jag kan ju knappast hänga ut honom så här... ju.

(Rubriken syftar till att jag även ansvarar för ett gäng hoppborgar)
Over and out.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar