20090628

Turisttomt.

Nu är fyra dagar med glass och sol avklarade. Jag träffade, utöver tidigare nämnda varelser, strutsmuleälskande småfåglar, en orädd ekorre, GB-försäljare, sopgubbe samt husvagnsGösta.

Natten till lördagen var jag ute bland diabas och knott mitt i natten för att se
"Songs from the wood". Ett jippo som jag nog hade alldeles för höga förväntingar på. Det hela kändes lite B. Det enda som var lite wow var känslan av utomhus, skog och natt.

I säng halv 5 och uppstigning halv 8 för att ta mig till Osby och nästa sommarjobb; den där Turistbyrån. Jag och Sara ansvarar tillsammans för den förträffliga servicen på helger.

Efter jobb blev det 40+50=90-årsfest vid en sjö. Något pömsig tog jag mig igenom fika, ett par lekar och lite mat. Därefter cyklade jag hem till sängen.

Och nu sitter jag på jobbet och fördriver tid. Söndagar i Osby verkar vara en folktom tid. 5 kunder, ett telefonsamtal... Ja. Man är lite rastlös.

Jag och Sara funderar på att starta en "Osby Turistbyrå-blogg". Det kanske kan va nåt.

Jaja. Nu får jag jobba lite på att verka upptagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar