20140107

Asien nästa.

Jahaja.
Då var det dags igen.
Rutinerad månne?
Kanske lite men samtidigt så är varje resa en ny resa.
Så ja, viss resfeber existerar och det hade nog varit tomt utan den.
Jag tror dock jag har känt mig mer redo för tidigare resor. Pausen hemma sedan Kanada/Ghana har inte varit särskilt lång. Lite vardagsliv i Göteborg hade funkat rätt fint det med. Men man får passa på och vinterbristen har ändå förhöjt äventyrslusten! Det kommer allt bli bra.
Planen är som följer:
1. Singapore
2. Malaysia
3. Vietnam
Ett och två är enbart semesterglasseri med min kära vapendragare Denise medan punkt tre är mer skolrelaterat. Med bas i Hanoi kommer jag och en grupp klasskamrater samarbeta med vietnamesiska studenter. Huvudaktivitet är en fältstudie i Ha Giang (norra Vietnam) där vi ska bo hemma hos. Ska bli spännande att prova på att arbeta i fält. Alltihop känns rätt spännande och jag har inte full koll..tänker att det löser sig,

Har slagit läger hos Denise för natten eftersom min lägenhet (tackar ekonomin för!) är uthyrd och imorgon bär det av. Åter 22 mars.
Ser fram emot att byta ut regn&rusk mot sol&värme.
Vad vi ska göra på semestern? Vara spontana (någon direkt plan finns än så länge inte förutom att två nätter är bokade i Singapore).
Tar nog även (och som vanligt) bloggskrivandet lite som det kommer. Men följ gärna! Lite hemma får gärna hälsa på borta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar