20100313

Sensommar.

Ni som foljer mig pa karta far lov att vara en smula forvirrade, lamnade Christchurch (efter att ha sett Mao's Last Dancer - bra men forvantade mig att den skulle vara mer gripande) och akte tre timmar norrut till Kaikoura dar mangder av turister betalar dyra pengar for att se valstjartar och for att simma med delfiner. Jag gjorde ingetdera, strosade rundor, sprang, vilade, gick en 3-timmarsrunda for att se salar gratis och laste.

Akte sedan vidare till Nelson, traffade gymnast-Caroline pa bussen vilket var trevligt. Val i Nelson checkade jag in pa mitt vandrarhem och njot av solskenet pa stan. Sprang en runda innan det serverades beromd gratis varm chokladpudding med glass. Underbart. Pratade lange med Sylvia fran Kanada (som hade svenskt medborgarskap). Pafoljande dag spenderade vi timmar i Second Hand-butiker samt tog fika med oss fran The Swedish Bakery (kanelbulle, chokladbulle och kaffe). Men det var en ganska sa sorglig dag da jag fick reda pa att min vans mamma gatt bort i cancer, fick en att tanka till lite liksom. Springa gick inge vidare och jag kande mig otroligt antisocial.

Nu har jag hamnat i Takaka, hippie/konst-centrum i Golden Bay. Mysigt valdigt familjart hostel. Atertraff med Eeva fran Tyskland. Folk ar allmant trevliga. Jag ar trott. Kikade pa mitt wwoofing-stalles hemsida och det ser fint ut. Ska bli skont att bo nagonstans igen aven om det endast var en vecka sedan sist.

Idag ar min day-off fran traning. Lovely.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar