20100328

Nar till och med mina kara morforaldrar klagar pa att det ar for lang tid mellan uppdateringarna, da ar det illa. Sa...

Takaka blev solsemester med tyska Theresa. Vi traffades i en kladbutik och bestamde oss for att lifta till stranden. Smartfritt, enkelt, smidigt tog vi oss till narmsta playa dar vi battrade pa brannan tva dagar i streck. Daremellan tog vi en ol med Steve, Kiwi-Steve. Theresa forhojde mina Takakadagar massvis. Och visstja, varden pa vandrarhemmet vi bodde pa drack visst lite for mycket en kvall sa ett par andra gaster fick bara in henne.. Kanns...tryggt.

Sedan sa blev jag upphamtad av Angus, innehavaren av Heron's Rest (B&B). Lite smaprat och 30 minuter senare var vi i Collingwood som bestar av 2 restauranger, 1 cafe, 1 livsmedelsbutik, 1 litet obemannat museum, 1 post/souvenirsbutik samt 1 liten chokladbutik. Flertalet stanger efter pask. Det kandes till och med mindre an Bjarnum. Well, jag blev inackorderas i en liten husvagn uppe pa en kulle. Fick i mig kvallsmat men var darefter sa trott/sol-och-vindharjad sa jag gick och lade mig.

Resten av dagarna har varit upp och ner; humorsvangningar, ingen uppskattning av min vard - enligt honom skulle man veta vad en 'Mini' ar, vem 'Floyd' ar, vilka 'BeeGee's' ar ocksa ska man ha sett 'Diamonds-nanting-med-Bond' - vilket gor mig till oehort okunnig. Bakade Banana Crumble Muffins och han overraskade mig med 'They were nice'. Appelpaj och pesto tillverkades ocksa och verkade ga hem. De tva veckorna gick snabbt, den andra var battre an den forsta. Kunde varit battre men ocksa samre.

Min traning gar ocksa lite upp och ner men jag har inte givit upp an i alla fall.

Nu befinner jag mig i Motueka dar jag har genomgatt en dalig start. Borjade min vistelse med att boka transport och boende for de narmaste fyra dagarna och det flot pa fint fram till betalningen.. Mitt kort ville inte fungera. Provade ta ut pengar i tre olika automater men nepp, strul i varenda en. Ringde Swedbanks servicelinje dar trevlig 08-nattjanstgorare svarade med att de genomfor nagon slags systemuppdatering och allt ligger nere..
En timme senare kunde jag slutfora min betalning. Jag ar sa beroende av det dar kortet sa det nastan blir...Hm. Ingen skada skedd.

Jag har tappat ett par solglassogon samt mitt julklappsheadset. Mina flipflop tackade for sig och pengarna borjar sina...
Viss nedrakning har borjat for visst ar det faktiskt som sa att borta ar bra (underbart bra!) och hemma ar bast. Dock kan man inte uppskatta hemma om inte ar borta ibland.

Elin och Anna och Marika gratuleras i efterskott och Sandra i forskott!
Imorgon ska jag nog kolapsa pa nagon strand i Abel Tasman National Park.
Glad Pask, forresten.

Kommentarkommentarer:
Ingrid: Facebook ar den moderna varldens internationella kontaktresurs. Dar addar vi varandra, skriver nagra ord ibland. Det blir dock inte sa djupt vi jag bara spenderar ett par dagar tillsammans. Men forhoppningsvis tillrackligt for att kunna lana en soffa for framtida resor..!
Mia: Tack for flow-upplysingen! Hoppas Thailand visar sin fran sin basta sida!
Alla sno/kylakommentarer: Jag har hort att nu borjar minsann varen trada fram.. Bror har visst redan shortsdebuterat. Njut!
(Angaende OS: foljde minsann OS lite smatt; sag nagon prisutdelning och uppdaterade mig sjalv pa svt.se. De ni.)

2 kommentarer:

  1. Vad himla glad man blir när man får grattis-på-tjugoårsdagen-kort från NZ och dig! Tackar så mycket! Malin

    SvaraRadera
  2. tack för gratulationen :)
    och det är alltid lika kul att läsa om dina äventyr!

    SvaraRadera