20100307

Unbelivable.

Pa tok for langesedan nagonting uppdaterades har. Men jag har varit...upptagen.

Jag lamnade er senast i Queenstown. Dar traffade jag Caroline fran Amsterdam och vi bestamde oss valdigt snabbt for att aka till Fox Glacier tillsammans. Buss och boende och tur bokades.

Mycket prat, mycket boklasning. Upptackte att handling och matlagning ar mycket roligare da man ar tva. Glaciarturen var imponerande, utmanande och intressant. Vackra farger och stenras. Borjade med shorts och fleece, mellanlandade i detsamma plus mossa och slutade med regnstall. Totallt blota gick vi tillbaka och var beredda pa att springa om ledaren sag en stor sten rulla...

Jag och Caroline delade pa oss efter det da vi ville se olika platser och jag fortsatte till Wanaka. En mysig lagom stor stad som bjod pa sol och vackra vyer. Jag at cookies med tva engelska non-stop-talking-typer. Satt vid stranden med en bok, foljde med tre tjejer till Puzzling World dar vi frustrerades av en labyrint och faschinerades av illusioner.



Darefter tog jag mig an nasta anhalt - Tekapo. Mindre men minst lika vackert. Annu mera sol - jag badade nastan. Akte pa dagstur till Mt Cook dar jag vandrade, fotograferade, solade och kopte dyr posh fanta. Traffade aven tyska Eeva - ibland blir det nastan for manga moten pa en och samma gang. Min kloka moder sa nagot om att det kanske beror pa hur jag visar upp mig sjalv for varlden sa jag har val varit mer oppen an vanligt vilket jag antar ar en utveckling pa ratt hall...

Jag hittade ett nytt wwoofing-stalle och begav mig till Christchurch och bytte buss till Rangiora. Dar traffade jag en annan Caroline (gymnast, Tyskland) som motiverade mig till att borja trana (det ar har vi kommer till bloggens titel) - jag foljde med henne ut pa joggingturer och gjorde diverse gymnastikovningar. Att springa var for javligt (ajaj) men det andra var nastintill roligt.
Mina kara trekkingskor fran Rusta forskonade mina fotter med blasor vilket inte underlattade direkt. Arbetsuppgifterna bestod av gronsakshantering av olika slag - plocka tomater, klippa till lokar (gul och vit), knipsa av bonor ocksa saklart ett par timmar ograsrensning. Maten var halsosam och god (grot till frukost, hembakat nyttigt brod och gronsaker fran tradgarden till lunch, hem- och vallagat till middag). Jag bodde i en mysig husvagn - skont med eget tillhall. Och ni maste forestalla er att stallet var stort, ett flertal vaxthus med alltfran vitlok och chilli till paprika och gurka. De hade en gardsbutik samt salde grodorna pa marknader.

Veckan hos det hollandska paret gick fort. Akte sedan tillsammans med Caroline in till Christchurch - vi avtackades forst med en pase gronsaker och kramar. Jag har kopt springeskor pa The Warehouse vilket blev billigt och ganska sa bra. De ar dock rosa men ar det extrapris sa ar det. Och nu ska jag inte ge upp, for jag menar om jag slapar pa annu ett par skor sa far jag ju se till att anvanda dem. De invigdes i botaniska tradgarden och om det berodde pa skorna eller ej sa gick det i alla fall himla bra. C har akt till Tekapo och imorgon bar det av norrut for min del. Tar bussen till Kaikoura dar jag blir ett par natter.

Framtiden i ovrigt innebar att jag ska ta mig upp till Golden Bay for nasta wwoofing-stalle, satsar pa en 2-veckors vistelse, for att sedan ta farjan over till Wellington. 1,5 manad wwoofing/uppleva det sista innan jag flyger fran hosten till varen.

Det gar bra nu pa nagot vis. Saker och ting flyter liksom pa.
Gratulationer skickas idag till Michelle!
(Kommentera kommentarer ar inte min starka sida men de lases och...uppskattas. Precis som vanligt!)

2 kommentarer:

  1. Vilken stor vänkrets du får. Byter Ni adresser så Ni kan träffas igen? Undrar hur det kommer att kännas när du kommer hem och det är samma folk hela tiden... Här hemma är det sol och början till vår. Vi har fortfarande någon meter snö, men hoppet finns. Ha det bra.

    SvaraRadera
  2. Ja du verkar vara inne i ett härligt "flow" ( enligt Wikipedia innebär det: "en känsla av att ens förmågor räcker till för att klara den utmaning man står inför. Koncentrationen intensifieras, medvetandeheten ökar och man känner tillfredsställelse inombords.".
    Låter som det stämmer precis på dig nu!
    Kram från Mia ( som försöker hitta flowet inför dagens städ- och tvättuppdrag..)

    SvaraRadera