20100403

'A feeling of coming home'

Abel Tasman Nationalpark ar en av Nya Zeelands mest turistiga plats, deras kustvandring (3-5 dagar) ar otroligt popular och man ar aldrig ensam pa stigen. En ganska sa latt 'promenad' var min 5-timmars-vandring - jag forvantade mig nagot mer...spektakulart! En skogspromenad med stundtals (otroligt) vackra vyer. Bla himmel, turkost vatten, guldfargade strander..ja, ni vet. Ingen bortkastad tid, definitivt inte, men jag borjar bli svar att imponera i det har landet.

Sedan sa sa jag adjo till (efter annu en natt i Nelson) Sydon och tog farjan tillbaka (en trist 3-timmarsresa utan bok!). Mottes upp av kanda ansikten, akte och handlade och till middag fick jag lax med pesto.. Skont att komma till ett stalle dar jag redan har koll. En kansla av att komma hem, definitivt. Och som det ser ut nu lar jag stanna har resten av min NZ-tid. Det har varit rattsa pask-lugnt har. Igar tog jag Bella till sin balett for att sedan mota upp Henry och franska Angie pa Wellingtons Zoo. Nu har jag sett min forsta och formodligen sista (enbenta) Kiwi. Gillar inte riktigt kanslan av djur i fangenskap men vi hade det trevligt. Det ar fantastiskt med barn som kan underhalla sig med endast en gangvag (tar en evighet att ta sig fran punkt A till B).

Idag blir det nagonslags Easter Hunt.
Glad Pask, igen. (We have eggs that don't make you fat som The Fair Trade Shop anvande i sin marknadsforing i Nelson)

2 kommentarer:

  1. Gårdemyrs i Malmö2010-04-04 18:39

    Hej Lousie.
    Nu sitter vi alla Malmö-Gårdemyrs hos farmor&farfar, har precis njutit av en stor påskbuffé. Snacka om att vara mätt... Vi (inte farmor och farfar) har varit i Spanien nu under påsklovsveckan och spelat golf, härligt med sol och värme! Nu är det mest grått och det regnade ordentligt innan idag.
    Andreas var här i Malmö igår, trevligt att träffa honom även om vi saknade dig vid fotbollsspelandet!
    Påskharen (mamma) försökte vara rolig och gömma påskägget i trädgården, var väl ganska nördigt men det är kul att hon fortfarande försöker..
    Vi alla hälsar så gott, och vi ser fram emot att du kommer hem om en och en halv månad!
    Kram från Gårdemyr x 6

    SvaraRadera
  2. Glad påsk så här lite i efterhand...Tack för påpekandet om facebook, är inte så där uppdaterad själv, men jag har ju hört någon nämna...Hälsningar från oss alla, inte minst Anna som tackar för det fina kortet till födelsedagen. Nu ses vi snart!

    SvaraRadera