20100419

Hant i veckan

Hot:

1. Min fodelsedag. Firades fint, kanske inte med buller och bang men det blev en trevlig dag. En mysig frukost, oppning av brev hemifran, en day off, en god smoothie i solen i Wellington, fick en Keep Cup (Storlek M) for miljovanligt kaffeintag, en god middag (Lax med pesto, potatis&pumpamos, blomkal i ugn, vit chokladkladdkaka (Bagare: jag), jordgubbar doppade i vit choklad och kokos (Doppare: jag) och Happy Birthday to YOU. Partyparty? Knappast. Nog for att jag traffat trevligt folk under min resa men de befinner sig icke har, i Wellington, sa det blev en lugn (och, som sagt, trevlig) kvall med Adams. (Och Mamma, ett D, inte tva)

2. Vadret. Det ar sommar igen! Sol, sol, sol.

3. Ett i princip spikat sommarjobb. Vill inte avsloja annu for eventuella senare besvikelser.

4. Moccachinos och briebaguetter. Himmelskt gott.

5. Apple Stew. Tag manga applen. Skala, skala, skala. Skar i klyftor, tag bort karnhuset. Tack en kastrulbotten med vatten. I med applen. Pa med lock. Koka alldeles lagom lange. Overfyll burkar med appelgojs. Tillsatt inte socker. Oppna nar sug uppstar.

6. Raddningstjanstsuppvisningsdagar. Coola fullt utrustade (med vapen, inget annat) poliser som kommer nersusande for ett rep fran en helikopter ar faktiskt lite...coolt.

7. Dans till McDonaldsmusik i vardagsrummet med sota barn.

Not hot:

1. Min mobil ar borta. Sorgligt men sant. Har lanat en fran familjen och spenderat pengar pa ett nytt simkort och jag kanner mig nagot tryggare. Men saknaden ar stor, min gamla dammiga sak och jag har gatt igenom en del ihop.

2. Trotsiga 8-aringar som sager 'Sooooo?' och 'I don't care' till allt.

3. Bristen pa jamngamla manniskor.

Underbart:

TUSEN TACK for alla grattishalsningar genom bloggkommentarer, facebookhandelser och brev. Otroligt uppskattat ska ni veta. Glad blir man nar lite hemma dyker upp borta.

1 kommentar:

  1. Sorry Louise att jag missade Din födelsedag. En stor grattiskram i efterskott. Pratade om dig med Jennie ang ditt jobb på Skånes Djurpark. Jättekul när saker och ting löser sig. uppvisning på söndag - utan Louise känns nog lite konstigt. Ha det gott och var rädd om dig. Annette

    SvaraRadera