20130205

Good times!

Veckan som gått har bestått av:

  • Plugg (!), periodvis effektivt
  • Utgång, Amanda höll i förfest tillsammans med hennes roomies och sedan fortsatte vi till Seahorse. Fin kväll!
  • En ledig dag (Munro Day - tydligen studenter som någon gång önskade om en ledig dag för att helga någons minne - Dagens Tips för ledig-dag-sugna studenter!)
  • Sightseeing. Jag, Amanda och Jessica gjorde Halifax genom att äta frukost på Farmers Market, besöka diverse mysiga butiker, äta Poutine (dvs pommes, brunsås och ost) och besöka stadens citadell). Fin dag!
  • Poetry Slam. Gloria tog med mig och Jessica till poesiläsning. Kände mig lagom kulturell med ett glas vin i handen. Modiga Jessica vågade läsa. Fint, fint.
  • Sommarjobbssökande. Har nu sökt ett antal. Håller tummarna! Både vill och behöver jobba i sommar. Anställ mig?
  • Mer plugg (!), stundtals inte alls effektivt
Förresten finns det nu också lanserats en slags bildblogg (bild förenas med text) på facebook. Den ska finnas tillgänglig även om man inte har ett konto.. och det är nog där som enbart bilder kommer hamna. Håll till godo och ta det med en nypa salt.

Kan hända att det bara är jag som tycker klippet nedan är roligt. Eller nä; det är roligt.


1 kommentar:

  1. Hej Louise

    Det är alltid kul att läsa om allt vad du gör om dagarna.
    Ta det bara lungt med vinet!
    Pommes, brunsås och ost lät lite konstigt.

    Det låter intressant med Skype, det kanske vi kan testa någongång (med Alle och Viktors hjälp).

    Trevlig Alla Hjärtans Dag!

    Kramar
    Mormor (och Alexander och Viktor)

    SvaraRadera