20090811

Godmorgon, godmorgon,

godmorgon, godmorgon.
Ha en bra dag allihop. Tack.
Så löd sprakig högtalare på bussen kl 07.11 i morse. Det finns sympatiska busschaufförer minsann. Och ja, 4x godmorgon.
Sedan sa jag Den funkar inte ungefär 33 gånger till stressade resenärer angående en kortautomat som inte ville spotta ut biljetter. Dagens goda gärning. Efter en stund tog en man som visst tröttnade på min röst intiativet och skrev en lapp med samma meddelande...

Jag jobbar och...jobbar. Också botar jag min telefonskräck tack vare en viss värnpliktare.

Sen så läser jag dessutom en bra bok på engelska för tillfället; The Wind Up Bird Chronicle (Fågeln som vrider upp världen) av Haruki Murakami. Rekommenderar även Kafka på stranden av samma författare. Två böcker för den som gillar udda historier med fantastiska miljö/personbeskrivningar. En viss Wahlin ska väl ha viss cred för introduktionen..

Imorgon är det krav på att hålla tummarna för mig. Bara så ni vet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar