20090814

Wroom.

För er som inte redan vet så är jag nu en körkortsinnehavande ung dam.
Jag körde i onsdags upp i Olofström (då Hässleholm inte kunde erbjuda tider innan teorin gick ut...) och det gick hur bra som helst. Jag höll andan, tog det alldeles lagom lugnt och ja.. Det blev en bock i den gröna rutan den här gången.
Glädjetårar och bamse-pappa-kram. En obeskrivligt bra känsla! Sen så firade vi med stekt sill och potatismos vid en sjö.
Fullkomligt utmattad däckade jag i sängen när jag kom hem. Att gå och spänna sig i flera dagar tar på krafterna vill jag lova.

Men... Nu börjar jag återhämta mig! Jag har kasserat sommarkortet och tar mig nu fram med den lilla röda. Då båda mina föräldrar har cykelavstånd till jobbet kan jag välja och vraka mellan två bilar. Jag är fortfarande rättså anti-bilkörning men kan inte undgå den mäktiga frihetskänslan som bubblar upp. Bara jag! Och bra musik. Härligt, faktiskt.

Nu vill jag att klockan ska bli fyra så att jag kan brumma hem igen.

1 kommentar: