20100121

Gricklegrass.

Hey mates.

Efter en bussresa med supertidig start fran Nelson till Greymouth och darefter tag till Christchurch dar jag sov en natt (dyrt men bra) och besokte botanisk tradgard och museum befinner jag mig nu i Oxford - pa Gricklegrass (Dr Seuss). En organisk farm. Ett community. En enda, ratt mysig rora.
Jag lassar hastskit pa slapvagn och ner i planteringspasar, hjalper till med matlagning och disk, matar hons, assisterar vid komjolkning, tvattar fonster samt stadar mjolkningsskjul. 
Jag sover bra, njuter av sovmorgnar, ater god mat (bl.a. hemmagjorda samosas!), trivs bland bra manniskor.. Himla skont. Det har liksom fixat sig igen. Utan alltfor manga om och men. Sa har blir jag nog ett tag!

Massa tack for framtidscoaching! Det kan nog fixa sig. Lite mer tankeverksamhet, research ocksa ja.. Anmalan i mars. Har nagon en mysig takvaningslagenhet med fonster som man kan sitta i, tradlost internet och annat bra i centrala Goteborg for nastintill ingenting i hyra ar jag superintresserad... 
(Har valt stad fore utbildning serru..)

Later.

(Finns forresten bilder att spana in pa facebook for har tar det sa otroligt lang tid att ladda upp!)

3 kommentarer:

  1. Hej du dotera min, härlig läsning du fixar det mesta till det bästa. Biljetterna ombokade till 17:e maj. Kramar P

    SvaraRadera
  2. Oj, jag har helt missat att du skriver på facebook. Ska titta på bilderna i helgen!
    Va kul att du hamnat på ett så bra ställe. Förvarna dem om att det kommer en rödhårig medelålders WWOOFare om sådär 6 år, jag är en j-el på att diska!
    Du vet ju att jag älskar Göteborg, men Louise du måste nog en sväng till Lund först! ( "the best days of my life..)
    Kramar Mia

    SvaraRadera
  3. Hello! Träffade din fam och farfar&farmor hos Månssons i Helsingborg går. Vilken fantastisk bildvisning vi fick se och härliga berättelser från er resa.
    I övrigt åkte vi pulka,spelade rundpingis, fiskade fiskdamm, åt jätte gott och firade värdens bästa 13åring så mkt vi orkade. KRAM Helén PS: Min röst går till journalisthögskolan.DS

    SvaraRadera