20100105

Familjesemester.

Sa ar familjen komplett! De overlevde flygresan och blev motta av mig pa flygplatsen (och ja, det blev precis som pa film; jag trangde mig mellan folkmassor, krop under ett staket och slangde mig om halsen pa pappa, mamma och bror. Inte samtidigt men anda.).
Vi har:
- kort pa kringelikrok-vagar i Coromandel
- badat i The Pacific Ocean
- sett massor med vattenfall
- sovit med blandat resultat valdigt nara varandra
- pratat svenska (!)
- varit med om haftigt grottavantyr (och jag ar sjukt sugen pa att joina nagot klattringsteam nar jag val kommer hem)
- sett kokande underjord och badat i pool uppvarmd av densamma
- akt lift upp pa kallt berg och gjort snoanglar och akt jeanspulka
- brant oss (eller inte jag, jag ar ju vaaaan...Typ.)
- atit Kumarapommes
- och formodligen med mycket mera men nu ar det sa att vi ska softa pa en strand resten av eftermiddagen och da kan man ju inte sitta har heller...

Ja, vi lever alltsa. (Och J A G speciellt, slipper ta det dar yttersta ansvaret ocksa ar det ju inte jag som haller i planboken... Semester for mig med!)
Kramar fran oss alla genom blogginnehavar'n.

Anette: Tack for fint julkort och Gott Nytt Ar!
Mia: Klart 50plussare kan wwoof:a, moter manga trevliga manniskor av den sorten! Later som en bra plan...
Gardemyrs: Hoppas ni haft det bra och en mormorochmorfar-fika sitter minsann aldrig fel!

2 kommentarer:

  1. Så härligt det låter! Hälsa de andra!
    Här snöar det, så eftermiddag kanske vi också kan göra snöänglar!
    Kram Mia
    PS: då fortsätter jag planera för framtida WWOF:ning..DS

    SvaraRadera
  2. jag tar oxå alla chanser till plånboks-sem, fattar precis, det är skönt. Här hemma är det som att bo i fjällen: längdåkning, skridskor, snowracer och badhuset varvar vi dagarna med och så förstärker jag fjällen-stämningen med att gå i långkalsonger från morgon till kväll! (När man nu inte är på NZ och gottar sig får man njuta så gott det går här hemma, vet du)KRAM Helén på Tjörn.
    Hälsa far, mor och brorsan och ha nu underbara veckor tillsammans.Bra idé med husbilsturné.

    SvaraRadera