20091229

Hej igen...Auckland.

Dagarna i Taupo sprang ivag. Jag hann inte riktigt med, vips var julen over och det blev den 28 december vilket innebar avfard.

Det jag hann med var i alla fall foljande (kan handa att jag upprepar mig)...
...fick otroligt manga julkort hemifran (Tack till Er!)
...traffade massor av mer eller mindre flummiga manniskor
...'firade' julafton utan julkansla
...at vegetariskt julbord (favvo-crepsen, kumara, pajer, sallader), blev aven alldeles for matt pa goda efterratter (bl.a. Pavlova)
...spelade plockepinn
...sag filmer
...immiterade ligga-pa-gatan-i-The-Notebook-scenen
...dansade at vaderstreck och andar och gud och annat, aterigen, mer eller mindre flummigt
...atersag en hop bra manniskor
...badade i varm kalla
...julpyntade
...lagade mat och diskade och stadade och plockade blommor
...drev The Soul Food Caf'e (vilket innebar att organisera leftovers for att sedan salja som lunch)
...kopte en 1-dollars-t-shirt (Make Love, Not War) och bar den lyckligt
...fick min lugg klippt av Penny
...spelade badminton och bordtennis (och till och med vann en match av det senare)
...kladde ut mig till trashig farmare (!) vilket slutade med ett flertal knutar i haret
...sjong bekanta och obekanta julsanger
...skrattade, ofta och lange
...fick en julklapp (choklad och massageolja!)
...tankte for mycket
...promenerade med Joel till sjon
...at underbar mat, standigt och hela tiden och alldeles for mycket och ofta
...hade tjejsnack med Penny
...at mackor med jordnotssmor uppflugen pa koksbank
...tog aterigen farval med manga langa kramar och med signaturer i dagboken
...blev nerskjutsad till bussen (som var 50 minuter sen) av Malcolm - vi satt sedan pa min vaska och vantade

Bussresan mellan Taupo och Auckland var fylld av Tauhara-minnen, jag satt och smalog i princip hela tiden. Gu vad jag bara ville vanda tillbaka. Nyar dar hade varit basta ever. 

I Auckland har jag handlat (Foodtown (min forsta overseasmataffarserfarenhet) hade bytt namn till Countdown), vandrat gator upp och ner, forsokt att andas pa ett otroligt varmt och instangt hostel, sovit daligt, spenderat tid vid datorn, tvattat, pratat svenska med Gustav och Andreas (som flog till Bangkok idag for 6-veckors sol och varme innan det bar av hemat), vilat, skrattat at att jag hittade en Slitz-tidning (Sveriges sexigaste kvinnor 2009) pa bordet i loungen, last samt gatt pa bio (sag Man som hatar kvinnor (har endast sett Flickan som lekte med elden innan) vilken de hade oversatt :The Girl with the Dragon Tattoo - bra och spannande och kul med svenskt tal och engelsk text) - allt detta i vantan pa..:

(Tadam, tadam!)

FAMILJEN. Imorgon ska jag ta mig till flygplatsen och stalla mig pa det dar stallet man ser pa filmer, det dar stallet med alla lyckliga aterseenden.

I hopp om battre somn inatt och ett kart familjeaterseende.
Gott Nytt Ar kara Ni.
(Mitt nyarslofte: Talk before you think (Prata fore du tanker))

4 kommentarer:

  1. Hej Louise !
    Härligt att läsa om allt vad du får uppleva. Har betalt ut arvoden till alla ledarna idag, kändes lite konstigt att inte ditt namn stod med. Var hos din familj och önskade dem trevlig resa. De lär snart vara hos dig. Du har säkert fulltecknade planer för dem när de kommer. Idag har det snöat lite igen och det ligger på nollan så kanske vi får en vit nyår.
    Gott Nytt År önskar vi Dig tillsammans med Din familj. Kramar från Annette med familj

    SvaraRadera
  2. Hej Louise och övriga Gårdemyrare!
    Hoppas resan för P, M och A gick bra! Läste i Helsingborgs dagblad om strandade grindvalar i Coromandel. Visst skulle ni åka dit snart/nu/igår?! Hoppas ni får härliga veckor nu i husbilen. Och så: från oss alla till er alla ett riktigt gott nytt år!!
    Kram Mia & Co
    PS: Kan man WWOF:a när man är över 50 ( eller är det skumt?!)?? Har blivit så inspirerad av din resa! Tänkte att K och jag kan bege oss dit när D och T har flyttat hemifrån..DS

    SvaraRadera
  3. Hejsan!

    Hoppas allt är bra! Vi har iaf precis kommit hem. Vi har nu precis fikat hos farmor och farfar, och som vanligt var det väldigt gott.
    Hoppas ni har det jättebra.
    Kram från alla oss gårdemyrs

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Hoppas du hade det bra över jul och nyår! Och att allt annat i övrigt är toppen! :)
    Sitter och fryser häcken av mig just nu, så är ju inte lite avundsjuk på dig! Ungefär när är det du tänkt komma hem igen förresten?
    Kramaaaaaar!

    SvaraRadera