20091221

Alright. Har a day off, ar pa bra humor, solen skiner och allt ar bara bra.

Sa... Vad har hant?
- jag har blivit tilldelad en hemlig tvattmaskinsnyckel
- mina ben har blivit brunare
- jag har blivit annu mer overtygad om att mitt framtida yrke inte kommer innehalla stadning
- (massor av) juldekorationer har givit mig lite julkansla
- disk ar en never-ending-story
- bamboo ar langa varelser
- Hot River Pools ar varma, minst sagt - trevligt gratisnoje
- parasoll och gunga ar mer vanligt sahar ars an mossa och pulka
- gratis ol blir resultatet av att aka med ett gang av det motsatta konet till den lokala puben (ett satt att spara pengar, inte sant?)
- besvikelsen over att endast kunna stanna till den 28:e har lagt sig
- jag forsoker att tillfredstalla min inre onskan 'prata-mer!'
- att lasa en svensk bok pa engelska ar skumt

Sa vad har jag givit mig in pa?
'The Chrissie Fest at Tauhara Retreat Centre' - en vegetarisk och i princip alkoholfri jul/nyarsfest med regnbagstema. Kan lata en smula flummigt och jag antar att det ar det ocksa. Men har ar ett gang trevliga manniskor som sakert kan gora det till en rolig tillstallning.

Innehaller bland annat ett julklappsbyte sa en av dagens uppgifter ar att hitta en klapp. Ska lifta ner med tva amerikaner som lamnar stallet idag. Brabra.

Enjoy snon dar hemma! (Och jag ger nagon som kanner sig manad tillstand att mula min bror i mitt stalle)

Och ja.. Fran Mig Alla till Er Alla:
God Jul och ett Gott Nytt Ar!
(ifall vi inte hors innan dess)
Och saklart: Tack for att ni foljer mig och lamnar fina kommentarer!

4 kommentarer:

  1. Hej!
    Vi ska träffa Andreas & Co på Annandagen, så då hoppas vi klart att snön ligger kvar så vi kan utföra din önskan...
    Ha en riktigt skön och kul jul!!!
    Kramar från Mia

    SvaraRadera
  2. Hej lilla Loppan!
    Tyvärr måste jag här meddela att mitt uppdrag misslyckades. Får skylla på två saker; lite för lite snö samt att jag är lite för snäll ( och Andreas också faktiskt. Hade det gällt Daniel hade det varit lättare...).
    Sitter nu vid köksbordet i Bjärnum och skriver. Vi har ätit Peters goda fiskrätt, promenerat vid Bjärlongen och nu ska vi fika.
    Skulle vara intressant om du kunde skicka en bild på den där killen´i änglavingar och nalle under armen!
    Kramar från Mia och alla andra här!
    PS: just nu äger Andreas och Tilda ut Daniel på Simpson-monopol. DS

    SvaraRadera
  3. Haha, mamma.
    Äger ut mg va? Om jag minns rätt vann jag hyfsat stort!
    Ha det bra Louise och ha så kul när du träffar din familj!
    /Daniel

    SvaraRadera
  4. Hoppas du haft en bra jul och att du får härliga dagar med familjen nu när de kommer.
    /Ingrid

    SvaraRadera