20091203

Det ar liksom sa har att.

Nu ar det december minsann men sommaren som visade sig forra veckan har forsvunnit, kylig vind och regn har de senaste dagarna bestatt av. Men liksom... December! Tiden gar fort (nar man har roligt!)

Har sagat och hamrat ihop en kompostgrej (bildbevis finns for er som tvivlar) och kannt mig valdigt mycket MAN. Har aven lyckats starta en grasklippare och klippt lite gras.. tills bensinen tog slut. Har vidare planterat lite native grass och pusslat med tidningspapper.
Annars sa organiserar jag hyllor i 'mitt' stokiga ersattningshem - bo i en barnfamilj med miljoner saker i gorningen far det att klia i fingrarna (Mamma - det ar faktiskt 'roligare' att stada bland andras prylar). Ater goda ostbaguetter och dricker Moccachino med marshmallows gor jag minsann ocksa.

Som det ser ut nu sa ska jag tillbaka hit i slutet av mars nasta ar for att stanna tva manader som en slags Au-Pair, jag har gatt och blivit omtyckt pa aldre dar ska ni veta. Ett ar aldre lar jag alltsa bli har pa andra sidan jorden.

Mer?
Jag ar nyklippt. Kandes pa tiden.
Jag har ett arr pa kinden - gick in i ett trad i tradgarden. Typiskt.
Jag kan vara en levande rutschkana.
Jag ska pa konsert imorgon med mina vardar - Annika Moa fran Nya Zeeland. Spannande.
Jag blir bjuden pa varma applen och persikor med icing av Henry, 8 ar. The Superchef.
Jag foljer med pa mote om att bli mer organisk och tillverkar en potatisgubbe/superhero eftersom om man ska forandra nagot behover man bryta monster. Att tillverka en filur utav potatis ar visst ett satt att bryta monster. Jag kallade min Mr Supermotivator.

Halleda. Vi sager val sa.

2 kommentarer:

  1. Härligt att läsa dina skrivelser, man blir på så gott humör. Känns bra efter ännu en avklarad vecka på Ä-hus. Nu laddar vi upp för handbollsmatch,
    Puss o kram på dig min tös

    SvaraRadera
  2. Jahaja. "Kompostgrej". Inte helt hemma i den där bruka-jorden-världen va? Klippa gräs efter att alldeles själv startat maskinen och sedan känna sig som en man... (ja, där finns ju ett litet utrymme för genuskritik tror jag bestämt, får titta på det inför boken sen va?) men så tog bensinen slut. Och sen gick du alltså in i ett träd. Av pur glädje då? Varefter det enda som återstod var att sitta och karva i en potatis. En gång i tiden, måhända än i dag på stora skepp, var potatisskalning ett slags straff.
    Ändå är det nu Louise "på äldre dar" som bökar i jorden och hemfaller åt ett slags naturreligion med den där potatisen. Men bra mår du. Och texten sprakar.
    I Paris är det också kallt. Men solen lyser.
    /C

    SvaraRadera