20091129

Bra och bra och bra.

Jag har det brabrabra. Bara bra.

Mixar Au Pair-jobb med tradgardsvaddetnuheter och trivs!
Ritar, graver, laser (Pippi Longstocking!), diskar, leker, fortsatter vara valdigt vuxen och ater Ost-fondue och dricker vin, fotograferar sota ankungar, far gratis kaffe och provar Walnut and Coffee Yoghurt, foljer med pa BBQ och kanner mig valdigt stor i en otroligt cool tradkoja, aker in till Wellington och fikar med Tracey, unnar mig shopping - ar nu stolt agare till en klanning (blatt och vitt och randigt och blagratt och jeansaktigt - upplevs bast live, tror jag), gar pa bio (Departure - udda men vacker historia, japanskt, sevart definitivt), aker in till Wellington igen och gar pa marknad (fick gratis pizza, kaffe och crepe - tummen upp for kontakter i kaffebranschen) - satt i solen och tittade pa sackpipor/riverdance/rutiga kjolar, tvattar har och blir nerskvatt, bar ungar pa ryggen, spiller farg pa en gata - allt i en enda valdigt trivsam rora.

Moritz akte i morse. Imorgon kommer Vera, ocksa fran Tyskland. Och jag har flyttat in i Oberwwooferrummet, respekt liksom.

Det var val ungefar det har jag ville ha sagt, gott och blandat - innehallsrikt.

Och tack for Sverige-hjalp. Kanner mig mer...svensk. Eller nat.

Snart ar det jul, julskyltas for fullt - groteska granar overallt.

En extra kram till mormor.Pa aterseende.

3 kommentarer:

  1. Hej Louise! :)
    Kände att det var dags för mig att kommentera något nu. Jag har följt din resa från början, och måste säga att det låter helt underbart!
    Man kan inget annat än vara glad för din skull. Satt och smålog när jag läste detta inlägg. Du har verkligen varit med om mycket på kort tid!
    Jag beundrar din styrka att kunna vara iväg själv i ett land på andra sidan jorden.
    Ta hand om dig! och njut av allt.
    Kramar från Elin

    SvaraRadera
  2. Ja, vad är det med ina texter som får en att le så där lite ömt så att det känns lite ljusare i själen? Och då är jag ändå i skrivandes stund i Paris (regn)... fast, ärligt talat bästa fröken, om man nu gläds åt riverdance, det är inte så att något slags illegala substanser inmundigats? Näe, jag tror ju inte det, men riverdance?! Bara för att du ernått Oberwooferstatus...?
    /C

    SvaraRadera
  3. Glad och glad och glad blir jag när jag läser din blogg! Så underbart att du har det så bra!
    Massor av kramar från oss i Laröd!

    SvaraRadera