20091108

Wellington.

Nu har jag lamnat mitt paradis. Bytt ut trygghet och bra manniskor och god mat mot nya aventyr. Befinner mig i Wellington dar de inte hade gratis internet pa biblioteket.. Daligt. Kom igarkvall till sol och bla himmel - vaknade idag till graskala och regn. Tanken med sol+park for att aterhamta mig fran manga sena kvallar far jag tyvarr ge upp.

Sista kvallen pa Tauhara Retreat Centre var obeskrivligt bra! 15 personer och ett lass ved knodde vi in i bilar for att hamna pa en ode strand. Stjarnklart, varme, diverse nationaliteter, diskussioner, narhet - obeskrivligt som sagt. I klass med studentdagen, definitivt.

Och jag ska tillbaka dit den 16:e december! Vi ar ett par stycken som kommer att aterse varandra. Kommer bli hur bra som helst. Langtar redan.

Fragan ar bara vad jag ska gora till dess. Har precis skickat ivag ett mail till ett nytt wwoof-stalle i narheten av Wellington, de behovde hjalp med ogras och jag menar.. Kan man hitta en mer erfaren rensare an jag..? Det loser sig, absolut.

Speciella halsningar till Far da det var din dag igar.
Samt forsenade gratulationer till Amanda och Dessi, hoppas ni hade bra dagar!

2 kommentarer:

  1. Härligt att du kommer tillbaka till ett sådant kanonställe! Då står du lätt ut med en del ogräs till dess... Kram, Kristina

    SvaraRadera
  2. sv: Åh, tack så mycket! Blev alldeles varm i hjärtat :)

    Sitter och förundras över hur snabbt du kom över chocken i att vara alldeles ensam i ett främmande land, och hur otroligt mycket starkare du redan verkar vara. Beundrar dig. För ditt mod och din viljestyrka. Avundas dig. För jag vägrar tro något annat än att den vackerhet du tagit dig till (både inuti och utanför) är hänförande.

    SvaraRadera