20091119

Paraparaumu.

Jag har nu tagit mig fran New Plymouth (med franska Johanna i bil) till Wanganui via Egmont National Park for att hamna i Paraparaumu, igen.
Det blev lite av en roadtrip. En trevlig sadan.
I slutstadiet var jag aven en kasse grapefrukter rikare.

Jag rycker upp trad ur jorden, finputsar rotter fran jord, torkar bort damm fran luckor, eldar tidningspapper, pratar med Ananda (9 ar) om vertical tabletops och bungy hop with a tail whip, pusslar med tidningspapper, kor skattkarror med nyklippt gras, ater enbart vegetariskt, dammsugar, deltar pa Yoga- samt Tai Ji-pass och tillfrisknar sakta men sakert fran en liten forkylning.

Jag har det bra men efter att ha haft massor med folk i Taupo, Tracey i Wellington samt Johanna nu senast kanns det lite..fattigt. Van vid mer liv pa nagot vis. En vecka blir dock alldeles lagom. Pa sondag ska jag till Lower Hutt, precis norr om Wellington, for att jobba i en familj tva veckor.

Snart ska jag pa bio, ska saklart se New Moon nu i Release-stadiet. Lite vampyrkarlek kan nog latta upp tradgardsarbetet.

Min faders fest verkar ha varit lyckad, mest cred till Er som vagade vara 50-tal!

Raknar for ovrigt ner dagarna till jul. Langesedan jag var sa taggad over en tradition. Formodligen for att den i ar inte ar sa mycket av en tradition.

XXX

2 kommentarer:

  1. Var filmen bra? :) Här hemma har den blivit hårt kritiserad...

    Gick resan bra?
    hörs!

    SvaraRadera
  2. Här i Sverige råder också New Moon-feber. Till Tildas glädje blev åldersgränsen ändrad från 15 till 11. 3/4 av familjen tyckte att filmen var jättebra. 1/4 vågade vägra att se filmen, gissa vem. - Kul att läsa om alla dina äventyr! /Kalle

    SvaraRadera