20091113

Enjoy.

Hej...igen.
Nu har jag varit ute och battrat pa brannan. Underholl mig sjalv med att lasa min notta dagbok fran borjan. Tankte erbjuda ett par utdrag, mest for skojs skull.

20/9 Jag blev av min bror avvinkad med en bandyklubba. Da byttes tarar ut mot leende.
22/9 Mot baggagebandet... dar min ryggsack inte kom. Mot luggage service... dar de meddelade att den kommer forst imorgon. Fan.
23/9 Na. Vem har sagt att det ska vara enkelt att resa/leva.
26/9 En ratt trist fredag bortsett fran baggage-lyckopillret.
29/9 Blev sedan kallad 'terrible' - varmde verkligen. Hade inte skoljt av skottkarran och gaffeln vilket den forra wwoof:aren aaalltid gjorde. Tror inte han fattar att jag ar nyborjare pa att vara farmare.
1/10 Jag hann givetvis ga vilse ett par ganger. Himla bra traning da backarna inte ar att leka med. Och med 13 kg pa ryggen.
4/10 Mot mitt kara bibliotek igen vilket far utvisa framtiden.
7/10 Jag storde mig inte jattemycket pa att hon sa 'God Bless You' innan vi skiljdes.
7/10 Att jag sedan motte honom i en gang, springandes med ett par toarullar med samma leende, var kul.
12/10 Sitter och ar glad over att nagon kom fram till MIG for att prata.
12/10 Allan sa att han trodde att jag kom fran en 'well-educated' family. Haha. Pjscha. Maybe.
13/10 Jakla-gras-intrasslat-i-blommor.
19/10 De tror att jag kanske har svininfluensan. Halleda.
20/10 Tiden gar precis lika fort som den gar langsamt.
21/10 TANKTE ATT JAG SKA BORJA SKRIVA LASLIGT.
21/10 Jag overlevde kvallen. Med lite huvudvark.
24/10 Har nagra konstiga nervryckningar i vanster fingrar. Skumt.
28/10 Koreanska 'Sancho' (?) gillade svenska Kent aven om han inte forstod texten.
29/10 Sopade och log at Joel&Malcolm. Funnyfunny.
4/11 Fick reda pa att jag kan komma over jul. Sa jakla glad.
6/11 Nar vi kom 'hem' kom jag fram till att jag maste glomt/tappat min mobil pa stranden... Gentlemannamassigt tog J bilen och hamtade den.
7/11 Diskadiskadiska for att sedan satta pa mig de rokdoftande kladerna igen.
8/11 Morgonmote (15 wwoof:are! Sjukt. Fast 4 av oss skulle aka). Satt i solen med the Smokers. Kramar&adjo.
8/11 Jag forstar inte folk, turister, som filmar allt - en rastplats med parkering&caf'e - vilka minnen kan det ge?
9/11 Trodde att jag hade ett 'Female Dorm' men med tre andra manliga typer verkar det icke vara fallet.
10/11 Laskig earthquakeutstallning men mina trotta ogon var inte riktigt museumpigga.
12/11 Jag kanner mig sa otroligt saker pa mig sjalv!

Slutklammen ar a och o. Inte sant?

3 kommentarer:

  1. detta var verkligen riktigt roligt att läsa!:) hoppas du har det super. Saknar dig!

    SvaraRadera
  2. A och O ja. Och visst är det märkligt, det där fotograferandet, som om minnet endast omfattade ett sinnesorgan. Turisterna glömmer bort att bara vara, de klickar och vänder på klacken. Jag, vad nu det spelar för roll, fotograferar aldrig mina resor.
    Fina utdrag. När kommer boken?
    /C

    SvaraRadera
  3. Härlig summering verkligen!
    Testat något "male dorm" by the way? Man blir ju nyfiken vilka som finns där...

    SvaraRadera