20091211

Solsting...

Jag svettas. Ni fryser.
Jag ar trott pa grund av massor av ljus.
Ni ar trotta pa grund av brist pa ljus.
Har, i Gisborne, ar det 28 grader plus. Dar, hemma, runt nollan.

Innan jag lamnade Napier foljde jag med min vard pa julavslutning i hennes kyrka (eftersom det annars skulle bli knivigt att ta mig till bussen..) - en ovantat trevlig okristen tillstallning. Sang, lekar, kloka ord, kruttanter och goood mat - typ knytkalas/smorgasbord (smorgasbord ser man lite har och dar, skyltat utanfor restauranger). Darefter en bussresa som kandes ovanligt dryg. Val i Gisborne var jag tvungen att ga 1 km i varsta varmen for att komma till vandrarhemmet. Kopte 6dollarschinamatsmiddag samt handlade pa 'favoritmataffaren' Pac N' Save (billigast) nar jag hade lamnat av min last... Sag darefter en vacker solnedgang.

Igar blev det strand+picknick och trots att det var varmeslagsvarmt sa kande jag inte riktigt for ett dopp (Folk badar, ahjo, manga med kladerna pa.. Skumt nog.). En inte sa folksskygg delfin simmade (?) rundor bara nagra meter ut. 'Hem' for matlagning och efter det beskadade jag ytterliggare en solnedgang. Lika vackra varje gang. Mysigt ljus pa nagot vis ocksa gillar jag kanslan av att behova ta pa en kofta nar solen gatt ner.

Idag har jag besokt ett antal 2dhand-butiker utan att fynda, gatt till en botanisk tradgard for att snabbt lamna da jag atjoo:ade alldeles for mycket, handlat ett par shorts pa The Warehouse (billigt och bra och snyggt) och nu sitter jag pa biblioteket (free Internet!). Ska eventuellt ga pa museum innan det blir lite siesta pa rummet. Uttrottande den dar varme+allergi-kombinationen. En bok och ett par mackor ska sedan meddtagas till stranden - annu en dag kommer ta slut.

Imorgon..? Formodligen Rotorua. Vi far se.

1 kommentar:

  1. maria gårdemyr2009-12-12 16:38

    Hej Louise
    Hoppas allt är bra med dig och att du inte bränt dig på stranden! Vi har inte sett så mkt sol här men destu mer regn.
    Vi är nu och fikar hos Karin och John. God morotstårta och lussebullar.
    Firas Lucia hos dig eller?

    Många kramar från Karin John Gunnar och Maria

    SvaraRadera