20091208

Napier.

Innan jag lamnade Lower Hutt gjorde jag foljande:
- deras grannar avundsjuka genom att fardigstalla Project Front Garden. Supernsnyggt blev resultatet.
- gick pa konsert (for er som vill ha nytt&bra (fran NZ!) kan soka pa 'Anika Moa' samt 'Julie Davis' pa youtube. Ni lar inte bli besvikna (savida ni inte ar inbitna hardrockare eller annat storigt).
- kopte sota orhangen i The Red Cross Store
- tittade pa basketboll och gymnastik
- hejda-kramade
Blev darefter inskjutsad tidigt-tidigt till Wellington av Conrad (kaffeservering pa sondagsmarknaden) och fick en kaffe i handen innan jag stressade ivag med mina 13 kg och kom fram till busstationen 10 minuter innan avgang.

Befinner mig alltsa nu i Napier dar jag har massor med sol och bla himmel. Blev upphamtad pa The Travel Centre av Rosemary och hamnade ovantat langt utanfor City Centre. Choklad pa kudden kandes hemtrevligt men utover det ar det inte samma kansla som i Lower Hutt.. Vilket (jag vet!) jag inte kan forvanta mig. Har varit allmant huslig, hjalpt till med det mesta. Far min andra dos av pollenallergi for det har aret. Kli och atjo och sadara. Tabletterna trottar ut sa jag orkar inte gora sa mycket. Min vard har en big bok med what-to-do-in-Napier och ar nog en smula besviken pa min passivitet. Park (nyklippt gras irriterar)+sol+gora ingenting ar mer min melodi...

Ocksa tycker jag inte riktigt om att det ar cykelhjalmslag for alla har nere. Lojligt, men sant. For det ar klokt med skydd for det dar mer eller mindre kloka, jag vet.

Imorgon blir det Gisborne och for-mig-sjalv (utan att behova stada och rensa ogras)-tid pa hostel. Langtar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar