20100110

Inte nu igen...

Auckland, kara vanner, Auckland. Igen. Pjusch. Biblioteket, igen. Gator upp&ner, igen.

Igar akte familjen hem till kalla Sverige och jag var lite sugen pa folja med... Bara liksom, hem och vanda, krama lite sno/en katt/en sang...

Men ahna, de tog rulltrappan upp och jag stod nedanfor och vinkade. Tog sedan bussen in till Auckland, hittade ett nytt hostel (bara for att variera mig..) men det var ingen hojdare: trangt och varmt och frysen i korridoren.. Och jaja. Igar gick i ovrigt langsamt (men det kanske inte ar sa konstigt efter fullt os med familjen) - det blev promenad till hamnen, bok i solen i Albert Park och en lang dusch innan jag tog mig an utmaningen i att forsoka sova.

Vad gjorde vi da mer, vi fyra...jo, vi:
- solade och badade i Taupo
- halsade pa pa Tauhara
- provade (mor och bror) pa Hot River-bad
- flanerade runt i vackra Hamilton Gardens
- at gott och Indiskt
- hamnade pa stor Svensson-camping dar vi pa kartan sag ett Transformatorrum.., och det kan ju tyckas lata spannande men ja, det handlade knappast om att transformera sig sjalv!
- (jag) nastan sprangde mina vader nar vi skulle ta oss till The Whale Bay som visserligen var vackert.. Men gosh, inte den lilla promenaden. Dit kom vi till sol och lunch och bad och glass iaf.
- letade forgaves efter en camping i Kaitaia, det slutade med en parkering pa en Dump Station/Teaterparkering (med managerns tillstand) dar jag lyckades kasta upp brors fresbee i ett trad (vilken vi ett par forsok med diverse tillhygge senare fick ner vilket var skont for familjefriden).
- akte med Sand Safaris till Cape Reinga via 90 Mile Beach (vilken egentligen ar 90 km men det later val inte sa snyggt..) och beundrade punkten dar tva hav mots och dar maoris sjalar tar sig ner genom ett trads rotter, fortsatter till ett par oar, tar forval av detta liv och om de klarar resan blir de en stjarna. Korde vidare mot lunchstopp vid fin strand och sedan till ett gummigravarmuseum. Det var en bra tur dar vi bl.a. larde oss sjunga Happy Birthday pa maori.
- spenderade nasta natt pa mysig liten camping med pool och fantastisk utsikt
- sag varldens storsta Kaoritrad, typ 15 m i omkrets (hur hogt vare nu det var familjen?) och 1500-2000 ar
- at lyxlunch pa Restaurang Sahara. Mmm for Homemade Pasta och Melting Mudcake
- lagade massor med god mat under resans gang

Och vad tror ni inte var kara chauffor gor pa resans sista korning, jo, en vanstertrafiksblunder - svanger hoger in pa motande trafiks korfalt. Halldea, inget allvarligt hande (de hade rott), inte mer an att manga i bilarna runt omkring fick dagens dos av skratt (jag med for den delen).

En himla bra resa som rundades av med en Hawaiipizza pa flygplatsen och en lang Plump-omgang i solen. Sedan blev det det dar rulltrappefarvalet..

Idag ska jag uppsoka Qantas-kontor och boka om min flygbiljett. Imorgon aker jag 07.45 fran Auckland och ankommer till Wellington kl 06.50. Pa torsdag tar jag farjan over till Sydon och nya aventyr!

Puss!

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Va kul att läsa allt ( = ett axplock förstår jag..) vad ni gjort på familjesemestern! Ser framemot att träffa P, M och A och se bilder och höra mer!
    Ser också framemot att höra om dina vidare äventyr på Sydön!
    Kramar från en blivande WWOOFfare

    SvaraRadera
  2. Hej Louise!
    Hoppas du har det bra och att vi ändå ses snart! Good luck!

    Kram kusin Anna

    SvaraRadera