20100126

Visualize.

Forestall er mig...
...lara mig kora fyrhjuling
...hamra och spika ihop en cheeseframe (ostram)
...baka hamburgebullar och morotskaka och nectarine-paj
...bli van med kossan Daisy och bli glad nar hon blir glad nar jag matar med farskt gront gras
...lassa annu mer horsepoo (hastpajs) och faktiskt backa alldeles perfekt med den dar fyrhjulingen
...skratta och forundras over konstiga eller valdigt normala honor (med prickar)
...aka in till Christchurch och titta pa Baskers (gatuupptradare)
...spela kortspel och andra spel och forlora ganska sa stort
...plantera tomatplantor
...hjalpa till med diverse matlagning och forbattra min diskningsteknik
...folja med och handla och agera den levande handlingslistan
...sitta vid brasa med katt i famnen och skriva, lasa, prata och annat mysigt
...sandpappra en buss

och ja.. sakert en hel del till. Har det fortsatt kanon. Svarar inte nar hemma ringer.. Ehrm. Omedvetet, men anda. Somliga dagar sitter jag ju och bara vantar pa det dar samtalet.
Imorgon blir det nagon slags Community-dinner och formodligen mer horsepoo.

Peace.
(Och som vanligt uppskattas kommentarerna till fullo.)

5 kommentarer:

  1. åh jag blir alldeles glad i magen när jag läser det här :D

    SvaraRadera
  2. Ja glad i magen blir man när man läser det här!
    (värre var det med magen i lördags kväll när vi hade halva släkten på besök och jag blev akut magsjuk..)
    Sandpappra en buss låter lite ovanligt..Ska du måla den sedan?
    Instämmer med min syster, jättefina bilder fick vi se från NZ!
    Sköt om dig och fortsätt att njuta!
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Två frågor: hur ser man att en ko är glad?
    Diskningsteknik, hur svårt kan det vara att diska?
    Två beröm: att hitta nya former för att verbalisera erfarenheter, om än icke de mest komplexa sådana; att kunna förmedla en stämning, en atmosfär, genom konkretion och ekonomiserat uttryck.
    Kristallen är inte blott en levande handlingslista. Du tycks just nu gå på ett slags fyrhjulsdrift,därtill välstyrd.
    I hast
    Claes

    SvaraRadera
  4. Vill bara säga att vi fick julkortet igår.. Tack så mycket. Trodde inte att det tog så lång tid med posten, då missade du säkert vårt kort till dig..
    Härligt att läsa om hur bra du trivs. Var rädd om dig

    SvaraRadera
  5. Tack før julkortet! Du verkar ha det fantastiskt bra! Kul att Du trivs och har det bra - Du verkar ha møjlighet till omvæxlande arbetsuppgifter.

    SvaraRadera