20090915

Höst!

Jag tar mig an den nalkande hösten med mössa och tjocka tröjor vilket leder till att jag blir a(aaa)lldeles för varm, egentligen. Men jag känner att jag måste passa på då jag missar större delen av den här årstiden. Och så här i början är det bäst; sol, hög luft, fina färger, inte för kallt - inte för varmt. Ur svenskt (och mitt) perspektiv: lagom.

Jag har (tyvärr) inget bildbevis ännu på min klippning från i fredags men jag kan säga som så att jag trivs bra även om det inte är särskilt revolutionerande. Det fattas...något. Men genomklippt och kortare blev det i alla fall.
Halmstad med min moder var trevligt i sig så gav det inte så mycket. Jag hittade nada. Dock blev solkräm och tandkräm och någon annan kräm inköpt och avbockat på to-do-listan. Alltid något.
Tedrickandet i Stockhult var mysigt - sconesen minst lika goda som vanligt.

Efter en del felkörningar i lördags (chauffören, jag, ska nog satsa på en sådan där modern makapär - en GPS) kom vi (jag, Elin och Anna) fram till Wanås med vädret på vår sida. Vi spatserade, gungade, begrundade, undrade, pratade, klättrade, upptäckte oss igenom en halvdag på Wanås (som för okunniga personer är ett slott i Skåne med tillhörande slottspark och utställningshallar - väl värt ett besök!). Trevligt hade vi.
Kvällen blev förfestande i Tyringe och därefter utgång i Hässleholm med Sara och Johanna som sällskap. Träffade människor jag inte träffat på länge. Kvällen i stort bjöd på både leenden och besvikelser men det kändes bra att vara ute i världen. Helt lost är jag nog inte ändå.

En söndag i sängen senare var jag fit for fight for Malmö och morföräldrar vilket var en bra grej. Forex besöktes. Mysig på-stan-fika med mormor. Jobbiga avskeds-kramar. Tillbaka till Hässleholm för lunch med Sara.

Och nu är jag...hemma. Punkt.
(Och vet ni, allt får plats - i ryggsäcken. Halleluja liksom.)


12/8 Elin och Anna

T.v.Favoritkonstverket, T.h. Årets tema var tajmat med tiden - Miljö, såklart.

Man behöver inte alltid förstå - det går bra att fotografera ändå. Höhö.

En kolossalt bra spegel, dock inte särskilt verklighetstrogen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar