20090910

I wonder.

Jag brukar sätta titeln på mina blogginlägg och skriva sedan, men icke idag. Idag är det tomt på titlar.

Måndag: Stallbesök.
Tisdag: Tandläkarbesök (Blodet droppar) och Sarabesök. (Flyttlådor och tung tv och bastant hörnskåp 4 trappor upp. Pjusch. (Trevligt-pjusch))
Onsdag: Svettigt stallbesök.
Torsdag: Stanbesök med Desirée - long time no see. Vi surrade bort timmar. Skoj!

Hört på bussen: (Jag tjuvlyssnade på telefonsamtal. Ajaj.) Jag svär på min mamma, jag svär på min katt. - oavsett vad det handlade om så var det lite sött.

Latest news: Med hjälp av http://www.uturkyrkan.se/ gick jag öhm, logiskt nog, ut ur kyrkan. En blankett, en underskrift och ett frimärke - så jag är väl inte ute riktigt riktigt än. På sidan kunde man köpa t-shirts där det stod Ut ur saligheten - in i verkligheten.

Varför? För att jag inte tror, helt enkelt. Och det känns inte rätt att betala för något man inte tror på. Dessutom ser jag inte så mycket postivit med religion överhuvudtaget, skapar mest bekymmer.

Imorgon ska jag klippa mig, ta mig och min mor till Halmstad och sen så fika på Teboden i Stockhult (http://www.stockhultgardenstebod.com/svenska/svenska.html) - kan varmt rekommendera. Supermysigt med oehöert goda scones...

På lördag blir det ett Wanåsbesök med Anna och Elin och senare utgång med Sara.

(Varför är det så att folk vill träffas precis innan man åker? Blir man viktigare då tro? No offence alls, jag tycker om att människor vill träffa mig. Just a wonder.)
Ännu ett Dalsjökort (6/9). Jag känner mig lite så idag; glad. Också tycker jag om min mormor otroligt mycket. Dock har hon här hamnat lite i skymundan pga min långa bror. Jag var längre än honom, en gång i tiden.

1 kommentar:

  1. för mig kommer du alltid att vara lika viktig, oavsett om du stannar i Sverige eller reser till andra sidan världen.
    och det är klart att alla vill träffas innan någon ska ge sig iväg, i det här fallet du. så kommer det alltid att vara, tror jag.

    vi ses på lördag! :)

    SvaraRadera