20090917

Resfeber.

Nej! Jag vill inte åka! Jag vill stanna hemma i sängen hela långa året!
Okej, det där var lite väl. Men gu vad tankarna är varandras motsatser.
Wow, usch, häftigt, jobbigt. Allt på samma gång.

Jag har sedan sist hälsat på i stallet två gånger, mockat så svetten pärlat sig i pannan och ridit en fux vid namn Venus. Tog min sista mot-livmoderhalscancer-dos idag. På tal om idag så vaknade jag 08.57 för att sedan somna om och vakna 11.07 och de två timmarna gick märkligt fort. Jag trodde att klockan var max tio när jag vaknade andra gången. Att jag sedan skulle vara hos pollarna halv tolv blev lite...kämpigt.

Var på aerobic tidigare ikväll och fick veta att kondisen och koordinationen har sett ljusare dagar. Sådant man egentligen inte vill veta.

Fick lust att utöka mitt ordförråd med lite fina adjektiv och hittade följande;
amorf - formlös
celeber - berömd, välkänd
dubiös - tvivelaktig
enigmatisk - gåtfull, oförklarlig
lapidarisk - fåordig
notorisk - ökänd
penibel - pinsam
serafisk - änglalik
sublim - storslagen
mondän - fin, elegant
kuriös - märkvärdig

Enigmatisk blev lite av ett favoritord.

Nu tror jag att jag ska blunda lite. Imorgon ska jag hälsa på på skolan, säga hej till skolvärdinnan Ingrid som var en av de som gjorde att jag överlevde högstadiet. Sedan blir till kvalitetstid med min moder och på kvällen ska jag...umgås, på något sätt. Ännu rättså rörigt men det blir nog bra.
Sweet dreams.

1 kommentar:

  1. Amorfa är icke kristallens texter, heller varken dubiösa eller penibla, lika litet som notoriska eller kuriösa i ordets pejorativa mening, snarare - och ja, det är han den där, den flitiga läsaren av kristallbloggen (hur kommer det sig att skärmen min glittrar till bara på denna sida?) - måste några av de andra nyupptäckta orden användas för att karakterisera det som här (nej, inte HÄR, utan DÄR, där UPPE, huvudtexten så att säga, DIN) skrivs, lämpligen serafiska, aningen (men blott aningen) enigmatiska och tyvärr på grund av världens inneboende orättvisa ännu inte celebra - fast dom är så bra.

    Minsann. Resfeber. Go to gate snart, och innan dess försöka go to bed. Må vi höras innan motorerna startar och bär henne över hav och kontinenter till vilken plats som helst som ju inte har en aning vad för det är för textuell seraf som strax glider ner från empyréen.
    Så är det.

    SvaraRadera