20130119

Everyday Days

Sådärja.
Då har det gått en vecka till.
En vecka fylld med vardag (nästan). Det där nya, spännande börjar mattas av.

Nu sitter jag och försöker förstå mina anteckningar från ekonomikursen jag läser.. Ganska knepigt. Men jag vill förstå! En positiv grej med att läsa många saker samtidigt är att man har mycket att läsa samtidigt och att man då kan "välja&vraka" (dvs välja bort det ev trista, torra, svåra)! Närå. Jag är dedicated och fokuserad. Nästan jämt.

Veckan har förutom föreläsningar och seminarier bjudit på Lillördags"firande" med övriga svenskar. Trevligt var det. God öl också. Jag har simmat en kilometer (gått massa kilometrar till och från skolan också, så att.). Igår såg vi Les Miserables, vilken var fin men emellanåt lite långsam.

Det har varit en vecka som har pendlat lite trivselmässigt. När det nya, spännande försvinner märker man att det är lite som hemma... Och då längtar man hem. Också tvivlar man en smula. På litet&stort. Också inser man till sist att man egentligen har det rätt bra.

Därhemma börjar fler åka iväg nu (lycka till Denise m.fl!). Ser fram emot sommaren/höstens uppdateringar och berättelser. Sommar... Tittar ut genom fönstret och det snöar. Massor. Vilket det gör ungefär varannan dag och däremellan är det sol/vind/kallt/tö också vidare. Lite göteborgigt liksom.

Nä. Dags att ta tag i mig själv igen. Neoliberalism, here I come.

2 kommentarer:

  1. Hej! På väg hem fr Skåne, firat Tilda! Hörde om din resa. Roligt att läsa här, ha det fortsatt gött!! Kram Helen ( mias syster)

    SvaraRadera
  2. Väldigt trevligt att få läsa din blogg! Kul att få ta del av hur det är "därborta" :)

    Synd att du har lika dåligt väder som hemma. Åkte du skidor?

    Du ser mormor kan också ;)

    Många kramar och hälsningar Mormor och Alexander
    (Mormor stod för skrivandet)

    SvaraRadera