20091002

Jag gillar bibliotek.

For de har gratis internet!

Sitter alltsa nu pa Aucklands bibliotek, ett otroligt fint sadant och har mailat massor. Jag hoppas att jag far nagot bra napp pa nasta stalle att bo pa.
Jag ska, nar min tid ar slut har, ut och ta en kaffe, titta pa hav&hamn samt hitta en bra mataffar.

I ovrigt vet jag inte riktigt vad jag ska beratta, det ar tufft att resa sjalv. Man har bara sig sjalv att luta sig tillbaka pa. Men det ar nog nyttigt.

Auckland ar fint, men inte sa flashigt som storstader brukar vara. Valdigt asien-influerat. Ser i princip bara asiater pa gatorna. Telefonkort ar fixat, har alltsa nytt nummer (00642-11614658 ifall nagon skulle vilja na mig av nagon anledning).
Bra traning far man av gatorna, himla brant och varierande lutningar.

Hoppas hosten varmer...
Har ar ratt kallt har med.

Yours truly.

3 kommentarer:

  1. Hoppas du hittar något nytt ställe att vara på :) kram

    SvaraRadera
  2. Gårdemyr's2009-10-03 13:51

    Hej Louise!

    Vi ska nu dricka en kopp kaffe och ta lite fika.Här regnar och blåser det - riktig höst!
    Alla Gårdemyrarna (Malmö) är hos far/mormor. Se om Du kan hitta en kanelbulle i Auckland - kanelbullens dag imorgon.Viktor är kass (förkyld). Ha det bra - kram från alla.
    Mormor, morfar, Maria, Alexander, Viktor och GG

    SvaraRadera
  3. Javisst är det bra med bibliotek! Är du tvungen att skaffa lånekort eller registrera dig på något sätt för att få surfa? Hälsningar en nyfiken faster Kristina

    SvaraRadera