20091001

Auckland.

Nu har jag forflyttat mig ska ni veta..
En rattsa spontan sadan dessutom. Tummen upp for det.
Well, sitter i skrivande stund pa ett hostel i Auckland (NZ's storsta stad men icke dess huvudstad) - ska snart ta mig ut for att hitta nagot att ata samt ett telefonkort, da det inte ar ekonomisk hallbart med svensk abonnemang har nere.. Logiskt, egentligen.

Lamnade alltsa farmen ute i ingenstans och ar ute pa nya aventyr. Jag gor det ju knappast enkelt for mig, pa min forsta resa pa egen hand. Men, det blir nog bra.

Annars sa.. Letar jag efter en ny familj/vard att bo hos. Har betalat for tre natter har sa tills dess hoppas jag att det ordnat sig. 

Uppdaterar nog imorgon, nu vantar Aukland.

Kram!

(Och Wahlin: ingen Askunge har inte, man jobbar val for mat&boende - gor inte du?)

1 kommentar:

  1. Minns du inte sagan? Först jobbar hon som en liten bäver, sedan slipper hon efter viss, rätt bekant skoprovning....:)
    Fint du har det i alla fall. Jag minns Aucklands villaförorter, små trädgårdar som lätt expanderade gravvårdar, alla viktorianska kyrkor inne i stan, hur det bara var män på barerna... men fint har du det nog.

    SvaraRadera