20091013

Magnolian House.

Nar jag lag dar i graset men den dar solen i boken, eller boken i solen, i Kerikeri kom en finsk tjej vid namn Roosa (vi hade hejat kort kvallen innan pa vandrarhemmet) fram till mig. Vi borjade prata.. Forflyttade oss till ett fik, at och pratade vidare, bytte telefonnummer.. Och sedan sa fick jag i princip springa till min buss. Ett fortraffligt mote, hoppas vi ses fler ganger.

Val i Kerikeri stod min vard Cedar vid Subway och vantade, precis som vi avtalat. Cedar:kvinna och forvaltare av Magnolia House, ett B&B med vinodling. En valdigt varm och tillmotesgaende manniska som lagar oehort god mat. Igar bjods det pa pasta+seafood-gratang, hembrant (hemgjort?) vin samt en smuldeg+lemoncurd+marang-paj i muffinsform till efterratt. Utsokt!

Jag rensar och rensar... Skit under naglarna. Men har det bra, kanonbra. Trivs mycket battre. Back on track, sa att saga.

Glassen heter Magnum Double Mia! Och tank om..ja, Wahlin. Och tack for varma kommentarer igen allihop!

Over and out fran Kerikeris bibliotek.

2 kommentarer:

  1. Åh va härligt Louise! Låter toppenbra! Efter regn kommer ju solsken, det är ett välkänt fenomen... När du kommer hem igen kan du få praktisera dina nya "ogräsplockarfärdigheter" i vår trädgård!
    Njut!
    Kramar från Mia

    SvaraRadera
  2. Hallo there på andra sidan! Vårt ogräs självdör nu - för det snöar. Inget ont som inte har något gott med sig! Kul att höra om dina bravader! Kramar Alfred, Linnea och Kristina

    SvaraRadera