20091008

Northland.

Whangarei var bra! Mysigt vandrarhem, trevliga gaster, trevlig receptionist, lite sol, billigt internetcafe, god glass, en brattom-man med armarna fulla med toalettpapper pa supermarket och framforallt ett bra mote med en nyzeelandsk kvinna.
Det var en gang...
Typ. Namen, jag gick till stans bibliotek och blev fikasugen. Kopte darmed fika och letade logiskt nog efter ett bord. Fullt overallt (nagot slags lov for skolbarn pagar nu, om jag forstatt det hela ratt) sa jag blev helt enkelt tvungen att satta mig hos nagon. Denna nagon var Susan, en trevlig dam som bodde pa en gard utanfor Whangarei, och vi pratade lange (min forsta riktiga engelskatraning, himla bra) och jag berattade om dagens se-vattenfall-planer. Det slutade med att hon skjutsade mig dit, fotograferade och promenerade dar med mig och skjutsade mig darefter tillbaka igen. Slumpmoten gillar vi. Dagens basta.

Nu sitter jag i ett regnigt/blasigt Paihia, en kust/turistby sommartid. Pitoreskt (?) men just nu svart. Svart att hitta nagot att gora.

Nu ar min tid snart slut.
Visste ni forresten att det var tsunamivarning i Nya Zeeland igar, inte har, dar jag ar, dock men anda.

Imorgon blir det farja till Russell dar jag ska bo tva natter innan det blir jobb i Kerikeri.
Kanner mig allmant hangig men samtidigt hander det mycket just nu. Det ar bra. Jag och dotid ar ingen bra kombination.

Ut i blasten. See ya.

3 kommentarer:

  1. Vad det låter härligt där nere! Avis! Hoppas att du trivs bättre på nästa ställe! :D Och jag hoppas att du fotar mycket ;)

    SvaraRadera
  2. Kul att det börjar hända positiva saker - det kommer bara att bli bättre och bättre!!

    SvaraRadera
  3. Hej lilla loppan!
    Har äntligen hittat in på din blogg...Har uppe en karta på Google samtidigt, spännande att följa din väg!! Hoppas du träffar på bra och roliga människor på nya jobbet!
    Vi har bett Leo skicka mailadress/tel till Emily ( tjejen från N.Z som var här hos oss ngr ggr. Han har inte svarat ännu, men vi återkommer om det!
    Här är regn och rusk och söndagskväll. Igår var vi hos farmor och farfar, de var pigga!
    Många kramar från oss i Laröd gn Mia

    SvaraRadera