20091015

Regndans?

Nu ar snart mina fem dagar, som jag forlangt till sex, over pa Magnolian House. Pa lordag aker jag tillbaka till Whangarei och Susan for att bo/jobba hos henne ett tag. Det mesta rullar pa...

B&B-frukost serveras aven till mig.. Varm lemoncurd-muffin pa ett fat med en kniv och en skal med en klick smor i. Svart att ma battre. Det regnar mycket sa jag jobbar lite... Vilket jag far daligt samvete for. Halla? Jobba lite och ata gott. Jag borde vara nojd. Men ahna.

Jag saknar inte hemma lika mycket som i borjan, inte lika sorgligt mycket, nu moler det bara ibland. Lagom mycket hemlangtan pa nagot vis.

Pa tisdag firar jag en manad i landet har borta. Det ni. En hel manad alldeles on my own. Jag ar faktiskt lite smastolt.

Jag tror jag tar och lamnar kvar mina ograsfardigheter har nere..

(Och Kristina: I Auckland behovde man registrera sig (anv.namn och losenord som varar en manad) men pa de mindre biblioteken signerar man bara med sitt namn pa den tid man vill ha. Nagot lanekort behovs alltsa inte! En valdigt bra service.)

1 kommentar:

  1. Du kan verkligne vara stolt över dig själv! Helt klart! Kul att höra att du haft en bra och god ( lemoncurd-muffins mmm!) vecka. Hoppas nästa ställe blir bra också!
    Nu är det söndagskväll igen, var tog helgen vägen?? Gerd, Sven och Svea har varit på besök idag. Roligt att träffa dem!
    Sköt om dig så ser vi framemot att höra mer!
    Kramar från Flädervägen

    SvaraRadera