20091003

Ovisshet och regn.

Jag har..
- gatt gator upp och ner
- besokt Foodtown (NZ-stormarknad) med ett oerhort brett utbud av muslibars, vilket tilltalade mig.
- blivit stamkund pa biblioteket
- blivit glad over omtanksamma mail
- sett havet och solen
- gatt pa bio (sag '500 days of Summer')
- tvattat
- checkat ut fran YHA City Hostel
- svarat pa ett wwoof-mail och bokat in mig pa Tauhara Centre den 28 oktober

Sa da ar alltsa fragan vad jag ska gora tills dess? Just nu har jag ingen aning. Ta taget till Wellington? Boka in mig pa nagon dyr buss-rund-resa?
Tror atminstone det blir annu en natt i Auckland, pa ett annat hostel.

Och ute oser det ner. Hm. Pepptalk/tips mottages garna!
Over and out.

3 kommentarer:

  1. Hej!Ev kan du kontakta Svenska Föreningen i Auckland?? http://www.svenskaforeningen.org.nz/
    Sköt om Dig!
    Gunnar

    SvaraRadera
  2. Svenska Pubkvällar





    Första torsdagen i månaden träffas vi på Bara Bra Café & Bar

    Adress: Bara Bra Café & Bar, Area 5, Shed 23, Princes Wharf, 147 Quay St, Auckland (http://www.barabra.co.nz/)

    Tid: 19:30

    Staffan som driver Bara Bra erbjuder dessutom alla med giltigt medlemskort $1 rabatt på Heineken öl & på vitt/rött vin under medlemsåret.

    Kommer du dit ensam, inte hittar oss andra svenskar eller vill ha mer information, ring Sofie Falck på 027 217 7984 eller skicka ett email till info@svenskaforeningen.org.nz

    Alla Hjärtligt Välkomna!

    SvaraRadera
  3. GUD va läskigt....såg den filmen med hemma för 2 dar sen... ^^

    SvaraRadera